Jalapeno Biberi Turşusu

Meksika Biberi Turşusu


Hafta sonu markette çeşit çeşit turşulukları görünce bu sene yapmayacağım da desem hepsinden birer kavanozluk aldım. Araya hastahane telaşı girince bu geceye kaldı turşu yapımı. İlk olarak Jalapeno Biberlerle başlamak istedim. Eşimin en sevdiğinden.


 Araştırma yaparken canım arkadaşım Pembe Kekik Sibelci'ğimin tarifini gördüm. Tüm tariflerini zevkle takip ediyorum. İlk kez yapacağım için arkadaşımın tarifini denemek istedim.Yapımı çok kolay, inşallah tadı da güzel olur..:) 15-20 gün sonra olacak turşum o zaman ekleyeceğim bu yazımın altına olmuş halini.. (yukarıdaki resim 2 gün sonraki hali turşumun) Şimdi turşu kurmanın tam zamanı.. Ben kış hazırlıklarına ara vermeden devam ediyorum. Bunlar bu hafta sonuna kadar bitecek ve kısa bir tatili hak edeceğim yine..)) Şimdi tarifime geçeyim...




Malzemeler :

250 gram jalapeno Biber (Meksika Biberi)
1/2 su bardağı sirke
1.5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı tuz
2 diş sarımsak
1/4 demet maydanoz


Yapılışı :

Suyu çelik tencereye alın. Ocağa kaynamaya bırakın. Sarımsağı iyice ezin. Kaynayan suyun içerisine sirke, tuz ve sarımsağı ekleyin. 10 dakika kadar kaynatıp kenara soğumaya bırakın. Jalapeno biberleri yıkayın. Elinize mutlaka kullan at mutfak eldivenlerinden giyin, biberler o kadar acı ki... Biberlerin sap kısımlarını kesip temizleyin. İnce ince kıyın. 500 gramlık kavanoza doldurun. Üzerine maydanozu sıkıştırarak yerleştirin. Soğuyan turşu suyunu bir kepçe yardımıyla içine doldurun. Kavanozun kapağını kapatın. Altına bir tabak koyarak serin bir yerde olması için bekletin. 15-20 gün sonra yemeğe hazır hale gelecektir. İçerisinden yiyeceğiniz kadarını servis yapıp kalanını tekrar serin bir yerde yada buzdolabında bekletin. Kolay gelsin...
En üste turşumun olmuş halinin fotoğrafını ekledim..  Görüntüsü kadar lezzeti de muhteşem olmuş.. Küçük bir uyarı gerçekten turşunun suyu da kendisi de çok acı...

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık Oya'cım. Bu turşuyu deneyenler çok beğeniyor. Çıtır çıtır oluyor.Şimdiden afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel tarif için ben teşekkür ederim pembe kekikçim... Muhteşem olacağından eminim..:) sevgiler..

      Sil
  2. Aaa ben bunu nasıl düşünememişim doğru ya ben buna bayılırım:)) İyiki hatırllattınız oya hanım hemen yapıcam bende çok severim bu turşuyu ve acıyıda :))Bu arada ne olduğunu bilemiyorum ama çok geçmiş olsun sevgilerimle..Yaptığımda paylaşırım sizde görürsünüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin Oya hanımcım.. Benim Şubat ayından beri guatır problemim var. Nodüller filan. Her ay kontrollerim oluyor, tahliller yapılıp ilaçlarım ayarlanıyor. Onunla ilgiliydi hastahane maceram.. İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Sevgiler..

      Sil
  3. ay hep yeni yeni isimler öğreniyorum ben :)) bu biberin ismide ne hoş öyle. afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biberin kendiside çok sevimli.. Çok teşekkür ederim canım.. Sevgiler..

      Sil
  4. Taze jalepeno biberini nerede buldunuz???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de pazarlarda var bigecim.. Ama ben Kipa dan aldım..

      Sil
  5. ellerine sağlık canım.afiyetle yersin inşallah .sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bir bucuk su bardagi sirke fazla degil mi? sirke kokusu gelmez mi cok?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.. Sirke yarım bardak kadar kullandım.. Çok gelmiyor..:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keçi Ayağı

Tam Buğday Unlu İçli Pişi

Avakado Salatası